نیاسینامید چیست و خواص نیاسینامید برای پوست
با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1402
نظرات

نیاسینامید چیست

نام نیاسینامید Niacinamide در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و یا به‌شکل سرم، شنیده می‌شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند، حتما از این محصول استفاده کرده‌اید یا آن را در فروشگاه‌ محصولات مراقبت از پوست، زیاد دیده‌اید. بیشترین علت معروفیت نیاسینامید مربوط به عملکرد ضدجوش و التهاب آن است. اما به‌جز این ویژگی، خواص دیگری نیز دارد. برای آن‌که دقیقا بدانید مزایای سرم نیاسینامید چیست و چگونه باید یک محصول حاوی نیاسینامید اسید را انتخاب کرد، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

نیاسینامید Niacinamide چیست؟

ویتامینB3 یکی از انواع ویتامین‌های محلول در آب و از جمله مواد مغذی موردنیاز برای بدن است. این ویتامین مانند سایر ویتامین‌ها، دارای ساختارهای شیمیایی و اشکال کوفاکتوری مختلف است. نیاسینامید که با نام «نیکوتین‌آمید» نیز شناخته می‌شود، فرم آمیدی از ویتامین B3 است و در گوشت، ماهی، شیر، تخم مرغ، سبزیجات و غلات وجود دارد. کمبود ویتامینB3 می‌تواند منجر به اختلال در پوست، کلیه و مغز شود. با مصرف فرم نیاسینامید آن می‌توان از کمبود این ویتامین جلوگیری کرد.

 

منابع نیاسینامید niacinamide چیست

 

اما هنگامی که صحبت از سلامت عمومی پوست می‌شود، نمی‌توان نقش این ماده را نادیده گرفت. نیاسینامید در بهبود برخی از بیماری‌های پوستی، از جمله آکنه و اگزما موثر عمل می‌کند. به‌همین دلیل برای مصرف موضعی در محصولات مراقبت از پوست و به‌خصوص سرم‌ یافت می‌شود.

 

محصولات دارای نیاسینامید

 

محصولات حاوی نیاسینامید

 

سرم نیاسینامید چیست؟

 سرم، دارای مقدار زیادی ماده نیاسینامید و موثرترین محصول مراقبتی حاوی این ماده است. فرم سرم، بسیار سبک و زودجذب بوده و از آنجایی که نیاسین آمید محلول در چربی نیست، معمولا آن را در سرم‌های حاوی آب پیدا خواهیدکرد. بهترین روش استفاده از این محصول، بعد از پاکسازی کامل پوست و زدن تونر و قبل از کرم‌های آبرسان پوست است.

 

فواید سرم نیاسینامید برای پوست

برای نیاسین‌آمید، خواص زیادی برشمرده می‌شود که ازجمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کاهش التهاب پوست

2- درمان جوش و آکنه

3- کاهش رنگدانه‌های پوستی

3- افزایش میزان سرامیدها در پوست

4- تنظیم ترشح چربی پوست

5- کاهش اثرات استرس اکسیداتیو به پوست

7- بهبود ظاهر چین‌وچروک پوست

8- کاهش منافذ و هموارکردن صورت

 

سرم نیاسینامید چیست

 

1- کاهش التهاب پوست

هنگامی که این سوال مطرح می‌شود که یکی از مهمترین تاثیرات سرم نیاسینامید چیست، به‌نقش ضدالتهابی آن اشاره می‌شود. نیاسینامید قرمزی و لکه پوستی را به‌حداقل می‌رساند و باعث کم‌شدن التهاب می‌شود. به‌همین دلیل به کاهش اگزما، آکنه و سایر بیماری‌های التهابی کمک می‌کند.

2- درمان جوش و آکنه

این ماده برای درمان آکنه شدید، به‌خصوص اشکال التهابی مانند پاپول و جوش‌ها، مفید است.  در صورت استفاده مداوم از سرم نیاسینامید، با گذشت زمان ضایعات پوست کمتر و بافت آن بهبود می‌یابد.

3- کاهش رنگدانه‌های پوستی

تحقیقات مختلف نشان داده است که نیاسینامید می‌تواند به کاهش رنگدانه‌های پوستی کمک کند. البته مکانیسم این عملکرد هنوز به‌طور کامل شناخته‌شده نیست اما به‌نظرمی‌رسد با افزایش تولید کلاژن مرتبط باشد. تحقیقات نشان‌می‌دهد، افزودن سرم نیاسین‌آمید 5% به روتین پوستی، برای روشن‌شدن لکه‌های تیره پوست مفید است.

4- افزایش میزان سرامیدها در پوست

نیاسینامید، تولید سرامید و الاستین را افزایش می‌دهد که هر دو، جزء حیاتی موجود در سدپوستی هستند. اما مزیت افزایش سرامید توسط سرم نیاسینامید چیست؟ این ماده به تقویت سد طبیعی محافظ پوست کمک می‌کند. درنتیجه پوست هیدراته و سالم می‌شود و قادراست از خود در برابر ازدست‌دادن رطوبت و محرک‌های خارجی دفاع کند.

5- تنظیم ترشح چربی پوست

نیاسینامید، به تنظیم و تثبیت ترشح چربی پوست کمک می‌کند. به‌این ترتیب سرم حاوی niacinamide جلوی افزایش بیش‌ازحد سبوم را می‌گیرد و نقش موثرتری در بهبود جوش و آکنه در پوست چرب ایفا می‌کند.

 

پرفروش ترین سرم نیاسینامید چیست؟

 

6- کاهش اثرات استرس اکسیداتیو به پوست

هنگامی که نیاسینامید به صورت موضعی استفاده شود، در پوست به نیکوتین‌آمید آدنین دی نوکلئوتید(NAD) تبدیل خواهدشد. این ماده دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است و با رادیکال‌های آزاد درون پوست مقابله می‌کند. رادیکال‌های آزاد در اثر عوامل روزمره مثل آلودگی و اشعه خورشید ایجاد شده و با آسیب بهDNA سلول، باعث بروز مشکلات مختلف می‌شود. اما نقش سرم نیاسینامید چیست؟ این محصول با افزایش میزان NAD، باعث کاهش آسیب‌های سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد در سلول‌های پوست می‌شود.

7- بهبود ظاهر چین‌وچروک پوست

به‌حداقل‌رساندن خطوط و چین‌وچروک‌های ریز پوست، از دیگر خواص شگفت‌انگیز نیاسین‌آمید است. تحقیقات انجام‌گرفته نشان می‌دهد، که غلظت حدود 5% از این ماده، در کاهش چین‌وچروک ایجاد شده در اثر نور خورشید و بالارفتن سن موثراست.

8- کاهش منافذ و هموارکردن صورت

نیاسینامید به صاف و مرطوب‌ نگه‌داشتن پوست کمک می‌کند. مزیت ثانویه این عملکرد سرم نیاسینامید چیست؟  کاهش اندازه منافذ پوست صورت با گذشت زمان، مهمترین فایده ثانویه مرطوب‌شدن پوست خواهدبود.

 

مزیت نیاسینامید اسید برای پوست چیست ؟

 

 

تفاوت نیاسینامید و نیکوتینیک اسید چیست؟

نیاسینامید(نیکوتین‌آمید) نوعی ساختار شیمیایی خاص ویتامینB3 است و با نیاسین(نیکوتینک اسید) تفاوت دارد. همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، نیاسینامید دارای گروه عاملی آمیدی بوده ولی نیاسین، یک اسید است و به‌راحتی در داروخانه‌ها نیز یافت می‌شود. اما فرم اسیدی عوارض ناخوشایدی ازجمله قرمزی و التهاب باخود به‌همراه دارد. به‌همین دلیل، مناسب‌ترین فرم ویتامینB3 برای مصرف موضعی و استفاده در سرم و محصولات مراقبت از پوست، نیکوتین‌آمید است.

 

آیا مواد غذایی و مکمل‌ها می‌تواند جایگزین استفاده از سرم پوست باشد؟

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل، بهترین راه برای دریافت ریزمغذی‌های مختلف مانند ویتامینB3 است. برای درمان کمبود آن در بدن، حتما باید تحت نظر پزشک، از مکمل‌ها کمک گرفت. در مورد پوست و سلامتی آن نیز می‌توان برخی از خواص نیاسینامید را با مصرف غذاهای مختلف تامین کرد. ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که مواد مغذی موجود در رژیم غذایی، به‌طور مستقیم بر بهبود بافت پوست شما تاثیرگذارباشد. اما تنها راه حصول اطمینان از عملکرد نیاسینامید اسید چیست؟ متخصصان معتقدند برای هدف قراردادن مشکلات پوست، مصرف موضعی بهترین گزینه است.

 

محبوب‌ترین سرم نیاسینامید جهان چیست ؟

 

 

نکته مهم در انتخاب سرم نیاسینامید چیست؟

غلظت ماده موثر، یکی از نکات مهم در هنگام خرید محصولات حاوی نیاسینامید است. این غلظت می‌تواند در تولیدات مختلف، متفاوت باشد. برای مثال برند اوردینری، سرم نیاسینامید خود را با غلظت 10% ارائه می‌دهد که محبوب‌ترین و موثرترین سرم حاوی niacinamide در جهان محسوب می‌شود. اما بیشتر فرمولاسیون‌ها، حاوی 5% یا کمتر از نیاسین‌آمید است. این غلظت می‌تواند در بهبود هایپرپیگمنتیشن و آسیب‌های ناشی از قرارگرفتن در معرض نور خورشید قابل قبول باشد.

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است باغلظت‌های کمتر مانند 2% شروع کنید. این درصدها به تسکین علائم اگزما و التهاب در پوست کمک می‌کند. توجه کنید که نیاسینامید با نام «نیاسین» یا «نیکوتین‌آمید» در برچسب محصولات ذکرشده است.

 

نیاسینامید را با کدام ترکیبات مراقبت از پوست می‌توان ترکیب کرد؟

نیاسین آمید ممکن است درکنار سایر مواد فعال، نتیجه مطلوب‌تری ارائه دهد. برای مثال، مصرف آن در کنار مس، اسیدفولیک و روی(زینک)، برای درمان آکنه به‌خوبی عمل می‌کند.

از طرفی، استفاده از سرم نیاسینامید همراه با اسیدهیالورونیک، به جذب بهتر آن در پوست کمک می‌کند.

 

معروف ترین سرم نیاسینامید چیست ؟

 

 

عوارض جانبی مصرف سرم نیاسینامید چیست؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مصرف موضعی این ماده ایمن و حتی در دوران بارداری و شیردهی بلامانع است. اما به‌دلیل آن که نیاسینامید می‌تواند باعث ترشح هیستامین در بدن شود، افرادی که قبلا سابقه آلرژی داشته‌اند، ممکن است واکنش‌های حساسیت‌ شدید را تجربه کنند.

برای جلوگیری از این واکنش‌ها، مقدار کمی از سرم را روی ساعد دست بزنید و 24 ساعت صبر کنید. در صورت بروز قرمزی، خارش یا تورم، پوست خود را بشویید و مصرف را متوقف نمایید. در غیراین‌صورت، می‌توانید محصول را روی کل پوست صورت استفاده کنید.

 

مناسب‌ترین نوع پوست برای استفاده از سرم نیاسینامید Niacinamide  چیست؟

این محصول برای همه انواع پوست، در هر سن قابل استفاده است و به‌ندرت افرادی یافت می‌شوند که قادر به تحمل نیاسینامید نباشند. اگر پوست چرب دارید، از خواص کنترل چربی آن بهره بگیرید. این ماده در پوست‌های مستعد آکنه، به آرام‌کردن لکه‌های قرمز کمک می‌کند. برای افراد با پوست حساس و ملتهب، مهمترین ویژگی آن کاهش تحریک و تسکین پوست است. در پوست‌های خشک نیز، باعث تولید سرامید و بهبود هیدراتاسیون در پوست می‌شود. 

 

سرم نیاسینامید niacinamide چیست ؟

 

سخن پایانی و نتیجه‌گیری

 

سرم نیاسینامید Niacinamide چیست؟ نیاسینامید نوعی از ویتامینB3 است. این ماده در کاهش التهاب، بهبود جوش و آکنه، کنترل چربی پوست، کاهش تیرگی و بهبود هیدراتاسیون آن موثر است. انواع پوست می‌توانند از سرم نیاسینامید استفاده کنند و تغییرات ایجادشده توسط آن، پس از چهار هفته مصرف مداوم، قابل مشاهده خواهدبود. پس برای رسیدن به بهترین نتیجه، صبور باشید. بهتراست برای مصرف ویتامینB3 به شکل مکمل یا فرم نیاسینامید اسید که به آن نیاسین گفته می‌شود، حتما با پزشک خود مشورت کنید.



تعداد بازدید از این مطلب: 185
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود